2023 EĞİTİM VİZYONU

06.01.2020 488

 

 

ÇORUM ÖZEL EĞİTİM MESLEK LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜ

2023 EĞİTİM VİZYONU ÖZEL GÜNDEM MADDELİ

KOMİSYON KURULU TOPLANTISI

 

Toplantı Tarihi:10.12.2019

Toplantı Saati: 13.30

Konu: 2023 Eğitim Vizyonu

 

Gündem Maddeleri

1.  Açılış, yoklama   

2. Gündem: MEB 2023 Eğitim Vizyonu Belgesinin Felsefesi

3.Gündem: MEB 2023 Eğitim Vizyonu Belgesi Okul Modeli

4.Gündem: MEB 2023 Eğitim Vizyonu Belgesinde İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi ve Yönetimi

5.Gündem: MEB 2023 Eğitim Vizyonu Belgesinde Öğrenme Süreçlerinde Dijital İçerik ve Beceri Destekli Dönüşüm

6. Gündem: MEB 2023 Eğitim Vizyonu Belgesinde Ölçme ve Değerlendirme

7. Gündem: MEB 2023 Eğitim Vizyonu Belgesinde Özel Eğitim

8. Gündem: MEB 2023 Eğitim Vizyonu Belgesinde Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

9. Gündem: MEB 2023 Eğitim Vizyonu Belgesinde Yabancı Dil Eğitimi 

10. Gündem: MEB 2023 Eğitim Vizyonu Belgesinde Temel Eğitim

11. Dilek ve Temenniler, Kapanış

 

 

 

 

ALINAN KARARLAR

Karar 1: 2023 Eğitim Vizyon Okul Ekibine aşağıda tabloda belirtilen kişilerin seçilmesine.

 

S.NO

ADI-SOYADI

GÖREV/GÖREV YERİ

BRANŞ

1

Necla KURT

Öğretmen

Edebiyat

2

Fatih KEKEÇ

Öğretmen

Bilişim Tek.

3

Mustafa ÇAĞLAR

Öğretmen

Din Kültürü ve Ah.

4

Kürşat BALTACI

Öğretmen

Mob. ve İç Mek. T.

 

Karar 2: 2023 eğitim vizyonu belgesinde üzerinde durulan önemli bir başlık da "öğrenme analitiği araçlarıyla veriye dayalı yönetim" başlığıdır. Bu bölümde ifade edilenlere bakıldığında okul bazında veriye dayalı planlama ve yönetim sistemine geçileceğinden ve öğrenme analitiği platformunun yapılandırılmasında bahsediliyor olunması ve kullanılan veri tabanlarının sadeleştirilmesi ile bürokratik iş yükünün azaltılmasının vurgulanması önemli adımlar olarak göze çapmaktadır.

 

Karar 3: Eğitim programı ve müfredat çocukların ilgi yetenek mizaç tespitine yönelik olarak düzenlenmeli. 

 

Karar 4: Sosyal faaliyetlere yönelik derslere temel dersler kadar ağırlık verilmeli çünkü sosyal faaliyetler çocukta var olan yetenekleri ortaya çıkarmaktadır.

 

Karar 5: Öğretmenin kalitesinin artması eğitimin kalitesinin artmasını sağlayacaktır. Geliştirilecek olan öğrenme analitiği araçlarının etkin kullanılması için mevcut öğretmenlere bu alanda hizmet içi faaliyetler verilmelidir. 

Karar 6: Okullarda problem çözme becerisi, yaratıcılık, analiz gibi üst düzey düşünme becerilerini ortaya çıkaran alternatif ölçme değerlendirme yöntemleri ( portfolyo, öğrenci gelişim dosyası, performans görevi, öz ve akran değerlendirme vb..) titizlikle ve yaygın biçimde kullanılmalıdır. Sorular tek tip olmamalı, hayatla ilişkilendirilmiş farklı soru tiplerinin kullanıldığı sınavlar oluşturulmalı ve bu sınavlar birden çok soru tipini barındırmalıdır.

 

Karar 7: Öğrencilerin yeterlilik seviyelerinin belirlenmesi için okumuzun Ölçme Değerlendirme Merkezi ve RAM' lar ile koordineli çalışılması, fiziksel ve sosyal imkânlarını genişletmek için yerel yönetimlerin desteği alınmalıdır. 

 

Karar 8: Eğitim öğretim sürecinde bir üst kademeye eksik öğrenmelerle (özellikle okuma yazma ve dört işlem) geçen öğrenciler sene başında tespit edilip gerekli telafi eğitimleri yapılmalıdır. Farklı konu alanlarında gerçekleştirilecek yeterlilik tanımları, bölgesel, sosyal ve bireysel farklılıklar gözetilerek geliştirilmeli ayrıca gerçek hayatla ilişkili olmalıdır.

 

Karar 9: Öğrencilerin işitme ve konuşma yönünden dezavantajlı durumda olmaları sebebiyle, yabancı dil eğitimi yerine Türk dilinde olan eksiklerin giderilmesi yönüne ağırlık verilmesi kararı alındı.

 

Karar 10: Üniversiteler ve sivil toplum kuruluşları tarafından yapılan bilimsel çalışmaları derlemek ve bunlardan sonuçlar-raporlar çıkarmak için bir birim oluşturmak, oluşturulacak olan birim bilimsel çalışmaların yanında sosyal ve kültürel çalışmalarla da ilgilenmeli. Gerektiğinde yerel yönetimler, kültür ve spor kulüpleri ile işbirliği içinde olarak il bazında çalışmalar yapılmasında aktif rol almalıdır.

 

 

 

 

 

 

 

Karar 11: Milli Eğitim Bakanlığı 2023 Eğitim Vizyonu Belgesiyle uyumlu yapmayı planladığınız projeler/etkinlikler/faaliyetler:

1.    Mesleki geziler

2.    Öğrencilere daha sade ve daha uygulanabilir, mesleki çalışmalar yapılması

3.    İlimiz bünyesinde mesleki el sanatları alanında ziyaret yapılması (İskilip Ahşap Oymacılığı vs.)

4.    Üniversitelerde ilgili bölümlere ziyaretler yapılması

5.    Gazi ve şehit ailelerine ziyaretler yapılması

6.    Veli ziyaretleri (ayda bir)

7.    Belediye kültür merkezlerine ziyaret ve etkinliklere katılmak

8.    Çorum da bulunan müze ve ören yerlerine ziyaretler yapılması

9.    Spor müsabakaları, langırt masa tenisi faaliyetleri yapılması

10.Mezun izleme komisyonu raporu'nun değerlendirilmesi

11.Ders dışı etkinlikler yapılması, fonetik sanatlar, kâğıt katlama sanatı vs.

12.Mesleklere yönelik sergilere katılma

13.Okul web sitesinin güncel tutulması.

 

 

 

 

S.NO

ADI-SOYADI

BRANŞ

 İmza

1

Necla KURT

Edebiyat

 

2

Fatih KEKEÇ

Bilişim Tek.

 

3

Mustafa ÇAĞLAR

Din Kültürü ve Ah.

 

4

Kürşat BALTACI

Mob. ve İç Mek. T.

 

5

Murat KAYACI

Müdür Yardımcısı